Íme a módszer amivel a rossz szokásokat elfelejtheted

"Egy test, nyugalomban marad mindaddig, vagy folytatja egyenes vonalú egyenletes mozgását, ameddig külső erő nem hat rá." Ismerős? Ha nem változtatsz, akkor Te is folytatod a pályádat.

Ebben a posztban  kicsit a szokásokról szeretnék beszélni.  A szokás kiemelkedően fontos az életünkben. Minden, valamilyen szokás kérdése. Ahogy dolgozol, ahogy eszel, alszol, iszol, minden. Ha valami folytán rossz szokásokat alakít ki az ember magában, az sajnos egy gát lehet a siker, és a boldogság elérésben. Van egy jó hírem is. Ezek a szokások, és minden szokás, megváltoztatható 21 nap alatt.  Tehát alakítsunk ki jó szokásokat az életünkben és biztos vagyok benne, hogy pozitív lendületet veszünk.

Semmi sem fog változni, kivéve ha ...

Egyet azonban nagyon fontos megjegyezni, ez sem, mint minden más is, nem működik anélkül hogy pontos részletes célokat határozzunk meg. Newton első törvényéhez fordulok, miszerint egy test, nyugalomban marad, vagy folytatja egyenes vonalú, egyenletes mozgását, ameddig külső erő nem hat rá. Ez a külső erő ha nincs, akkor megette az egészet a fene.  Ha folytatja valaki ugyanazt az életvitelt, ugyanolyan időgazdálkodással, ugyanakkor kel fel, ugyan úgy csinálja a dolgait, nem árulok el nagy titkot vele, hogy semmi sem fog változni. Hisz miért változna? Matek példa. Ha oda adok egy matek feladatot, aminek az eredménye 12, és neked nem jön ki a megoldás, ha megkérlek rá, hogy végezd el ugyan ezt a matek feladatot, ugyanezzel a módszerrel, 1 milliószor, akkor sem jön ki a 12, ugye? A külső erő, valami motiváció lehet, valamilyen cél,  amit elakarsz élni. Ez a cél egy világosan megfogalmazott dolog,  ezáltal motivált leszel az elérésben. Ez a cél lesz majd a mozgatórugója a jó szokások kialakításának. Ez az a dolog amiért megéri az életviteledet megváltoztatni. Szóval első körben, írd le egy darab papírra, hogy mi ez. Természetesen lehet több is.

Az iskolában étkezési szokásokról folyik értekezlet. Sorra mindenki elmondja a napi, sőt a heti menűt, míg aztán Mórickára kerül a sor:
- Na Móricka, ti mit szoktatok enni? - kérdi a tanítónéni.
- Reggelire köménymaglevest, ebédre köménymaglevest, vacsorára szintén köménymaglevest.
- És minden nap ugyanez a menű???
- Igen.
- Dehát Móricka, ti húst nem esztek soha???
- Hát nem... de ma valószínűleg sor kerül rá, ugyanis az apám azt mondta, ha ma is köménymagleves lesz akkor a f....át belevágja.

A rossz szokások fajtái

Két fajta rossz szokás létezik. Úgy nevezem őket, hogy materiális jellegűek, és gondolatai jellegűek. A materiális mint a sok tévé nézés, vagy a sok zene hallgatás, és olyan dolgok amik a cél elérést nem szolgálják. Viszont ennél talán sokkal kártevőbb is tud lenni a gondolati rossz szokások.  Ezek a viselkedésnek, és a  rossz hozzáállásnak az akkumulációi.  Egy Shakespeare  idézetét veszek alapul: " ... nincs a világon se jó, se rossz;gondolkozás teszi azzá..."  A pohár félig üres, félig teli van, teória. Ha nem vagy motivált, és csak lógatod a lábad a nagyvilágban, valószínűleg Te is rossz szokásokat alakítottál ki.  Na de hogyan lehet akkor ezen segíteni?

Egy törvényhez nyúlok megint. Gyakorlás törvénye. Ha egy gondolatot vagy cselekvést sokszor kimondasz vagy csinálsz, az szokássá válik. Ezért van, hogy reggel mondd ki magadnak azt, hogy csodálatos napod lesz és szereted magad, és hidd el hogy, nagy eredményeket fogsz ezáltal bevonzani. Vond az irányításod alá a gondolkodásodat. Tudatosan fog csak működni,ha foglalkozol vele eleget. A változáshoz Brian Tracy szerint a változás akarata kell. Őszintén akard a változást, ehhez szükséges az, hogy belásd ha az életed rossz irányba megy. Nézz kicsit magadba és tedd fel azt a kérdést, hogy most ott tartasz-e ahol akarod, hogy tartsál. Égő vágy, hogy többnek érezd magad, mint ami most vagy. 

Kulcs a változáshoz 

21 nap. 21 nap kell ahhoz egy rossz szokást megváltoztass.  Miért 21 nap? Ha a tyúk 21 napig képes a tojáson ülni, anélkül hogy akármilyen eredménye is lenne neki, az ember is képes rá.  21 napig kell csinálnod, a poklok poklát meg kell hozzá járni, hogy a rossz szokásokat teljesen kiiktasd magadból. Ezzel türelmet is szerezhetsz, mellesleg megtanulod azt is, ha még eddig esetleg nem tapasztaltad, hogy milyen valamiért küzdeni. 21 nap, és utána nagyon jó lesz.

Emellett pedig ugye vannak azok a szokások amik materiális jellegűek. Hogyan ne tévézz sokat? Egyszerű. Ha a távirányítóra szegeződik a figyelmed, akkor tudatosan, ne tévézz, és helyette csinálj mást. Mondjuk olvass, vagy menj el edzeni, vagy csinálj valami hasznos dolgot. Az a lényeg, hogy helyettesítsd egy másik dologgal. 21 napig kell csak kibírnod nyugi, utána automatikus lesz. 

Összegzés

Fogalmazz meg  részletes célokat, amik a motivációd fűtűanyagaként fognak szolgálni. Kezd el, és 21 napig bírd ki, hogy az adott rossz szokást nem csinálod. Fgyelj a mateirális és a gondolati rossz szokások megfékezésére is! Csak tudatosan! 

Nekem ment. Neked miért ne menne? 

Ha tetszett a poszt, kérlek oszd meg, és/vagy lájkold! Hogy miért? Azért, mert az embereknek szükségse van ilyen jellegű tanácsokra, és ha megosztod akkor sokkal több emberhez jut el az információ! Köszönöm!

 

A. István

Töltsd le ingyenes és reklámmentes alkalmazásunkat!

Az alkalmazással lehetőséged van idézetes kép készítésére, idézetértesítőt kérhetsz és a blogot is olvashatod.

Ha tetszett!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülhess újdonságainkról!

További bejegyzések

Impresszum | ASZF © 2018. - Minden jog fenntartva. - idézet.hu

Feki Webstudio