Manipulációval a sikerhez?!

Az ember tudat alattijának tudományos kihasználása nagyon sok helyen jelen van. Kérdés hogy hol, és hogyan manipulálnak minket? Illetve, hogyan tudod ezt a céljaid elérésénél is alkalmazni? Itt a válasz!

Gondolom mindenki találkozott már azzal a „brit tudósok szerinti megállapítással”, hogy az emberek agykapacitásuk 10%-át (vagy 12%-át) használják ki. Ebben a posztban ennek a történetnek jártam utána, amit most közkincsé teszek. Tedd magadévá, és villoghatsz majd a barátok előtt, hogy milyen tutit olvastál.

Igaz vagy nem igaz? 

 

 

No, szóval az, hogy az agyunk 10% vagy 12%-át használjuk ki, nem igaz! A mítyoszt, Albert Einstein egy meglehetősen tréfás kedvében jelentette ki, viszont nem teljesen ebben a szövegkörnyezetben, bár az emberek ezt teljes értékű tudományos megállapításnak vették, és ugye a szájmarketing igencsak hatásos mivoltából, elterjedt a hír.  Na de ez most nem is fontos! 

 

 

Hogyan manipuláknak minket? 

Van azonban ennek a gondolatnak egy másik fajta megközelítése, miszerint agyi tevékenységünk 5-7%-a tudatosul. Ez már elég izgi infó, de miért? Ha az agyi tevékenység csupán csak ennyi százaléka tudatosul, az azt jelenti, hogy a többi tudat alatti. Tehát, érzéseink, tetteink, valójában manipulálhatóak. Az Üzlet és Pszichológia számában  olvastam ezzel kapcsolatban egy igencsak érdekes mondatot, ami David Ogilvy mondott: „ A  fogyasztó nem azt gondolja, amit érez, nem azt mondja amit gondol, és nem úgy viselkedik, mint amit mondd.” De felhozhatnám példának a lean urát, Steve Jobs mestert is, aki meg volt róla győződve, hogy az emberek nem tudják, hogy mit akarnak, ameddig meg nem mutatja nekik, hogy tényleg mit akarnak. A számítása bejött, mert az Apple cégnek annyi zséje van, hogy a magyar  államadóságot, sőt még a magyar lakossági hiteleket is kitudná pengetni,és nem menne csődbe. Szép!  De gondoljunk csak a kommunikációra.  A beszéd 60-80%-át a tudat alatti beazonosított testbeszéd formulák határozzák meg.  A tudat alatti folyamatosan nézi azokat az intő jeleket,  hogy a kimondott szavak és a mutatott testbeszéd milyen korrelációt mutatnak, és ha azt érzi, hogy valami bibi van, a következő érzetünk támad: „Úgy érzem, hazudik!”.  A marketing pszichológia is a tudat alattit használja ki, hogy vásárlásra ösztönözzön minket.  Mivel? Mondjuk a színekkel! Menj be egy Pizza Hut étterembe, Burger King, KFC, vagy mondjuk a nagy bevásárlóközpontok étterem részlegébe. Milyen színeket látsz túlnyomó részt? Piros?  A pirosnak köztudottan étvágygerjesztő hatása van.  Szóval , ha a csajodnak, aki fogyózik, születésnapjára rózsával és egy piros felsővel állítsz oda, túl sokat nem segítettél a célja elérésének érdekben. De csomó étel, és fűszer, éttermek berendezésénél megfigyelhetjük a piros szín dominanciáját! Sok helyen manipulálják az embert.  Még egy előadás hatékony megtartásának is megvan a maga módszere, vagy annak is, hogy hogyan kell őszintének tűnni. Igen… ha kíváncsiak vagytok rá, akkor a következő posztban foglalkozhatunk vele részletesen. 

Száz szónak is egy a vége, vagy, ahogy egy kedves barátom mondaná: „ Egy szónak is száz a vége”,  az ember manipulálható. 

Miért érdekes ez?

A tudat alatti tevékenységet nem csak ilyen tudat gyarmatosító módszerek elsajátítására használhatod ki, meg a barátnőd/barátod megvezetésére hogy nem, te nem csaltad meg, hanem olyan dolgokra is, ami a sikereidet fogja szolgálni.

3 technika a tudat alattid mozgósításához

Úgy gondoltam, hogy most elég felkészült vagyok, és nem fogok ódákat zengeni a tudat alatti mechanizmusok bonyolult elmondásával, mert tisztelem az időd, és leírok pár praktikát, amivel a tudat alattit mozgósíthatod.

1.Írj fel kártyákra jelen idejű célokat, reggelente olvasd fel hangosan, és képzelődj róla 30 másodpercig. Érezd, mintha már a tiéd lenne, mintha már meglenne.


2.Írd le a megoldandó problémádat részletesen, elemezd, koncentrálj, majd tedd fel a legfontosabb világosan megfogalmazott kérdést magadnak, ami a problémához kötődik, majd hagyd ott, csinálj mást, felejtsd el.  Ihletnek fogod hívni az ezután történteket, amikor jön, akkor pedig azonnal cselekedj.


3.Készíts egy álomfüzetet,  avagy egy álomtáblát, ami a megfelelő életvitelt reprezentálja, az autót, a ruhádat, a lakásodat, amit szeretnél megvenni, és nézegesd. Jó kis meló! Álmodozz róla, mintha már meglenne, és mintha már a tiéd lenne.

Természetesen ezek a praktikák a gondolati síkkal foglalkoznak. THINK&ACT. Ezek a gondolatok az égvilágon semmit sem érnek akkor, ha nem követik tettek. Ha nem élsz a lehetőségekkel, amik eléd tárulkoznak. Sose mondd, hogy soha. Ki tudja mi lesz a tuti biznyic…

Tudom, hogy ezt kicsit hülyeségnek, és olyan valótlannak hangzik.  Én is elképzelhetetlennek tartottam, hogy egy komoly üzletember ilyen praktikákat alkalmazzon, és francokat! Ők is ugyanúgy  csinálnak álomfüzetet, ami nem a stratégiai tervet fogja tartalmazni, hanem segít emlékezi,  hogy miért csinálod, az meg azért jó, mert választ ad arra, hogy miért ne hagyd abba!

Tetszett?
Oszd meg! Miért? Hogy sokkal többen tudják, hogy a piros éttermektől és bútorzattól óvakodni kell, és hogy sokkal többet tudják azt, hogy a tudat alatti tevékenységet hogyan lehet kihasználni. Meg hát miért ne? Két kattintás kb az egész…

 

A. István

Töltsd le ingyenes és reklámmentes alkalmazásunkat!

Az alkalmazással lehetőséged van idézetes kép készítésére, idézetértesítőt kérhetsz és a blogot is olvashatod.

Ha tetszett!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülhess újdonságainkról!

További bejegyzések

Impresszum | ASZF © 2024. - Minden jog fenntartva. - idézet.hu

Feki Webstudio