Az énmárka kialakításának művészete.

Sok ember számára szürreális egy mondatban szerepeltetni Győzikét, a tanulást, és a sikert. Ebben a posztban Győzike sikerét vettem alapul, levontam a tanulandó konzekvenciákat, és egy gyakorlatot is mutatok neked!

Legelsősorban,  azt szeretném tisztázni, hogy  ebben a világban, ahol már a közösségi oldalak behálózásától nem tudunk szabadulni, és a Facebook illetve különböző platformok álalakítottak az ember szocializációs folyamatait, mindannyian ugyan azt csináljuk mint Győzike, csak többségében nem a TV-ben tesszük ezt, hanem az interneten.

Az vagy amit posztolsz.

 

A facebook egy kiváló lehetőség arra, hogy megmutassuk a világnak kialakult attitűdünket, érdeklődési köreinket, és ezáltal komoly konzekvenciák alapjaként szolgál az adatlapunk.  A posztok, a képek, a posztok és a képek kirakásának sűrűsége, minősége, mivolta, eredete, a kommentek, a lájkok száma, a leírás, a hely megadása, mind-mind olyan információ halmaz, ami én-márka kiépítésében nagy szerepet játszik.

Personal branding

A personal branding, avagy a személyes márka kialakítása a rólunk kialakult képet adja át az olvasónak.  Olyan képet formálsz magadról amilyet akarsz, jó és egyes esetekben rossz tulajdonságokkal is vegyítheted a rólad kialakult képet.

A facebook felhasználok körében szerintem nem eléggé elterjedt az, hogy tudatosan foglalkozzanak a facebookjuk minőségi karbantartásával. Sok esetben jár ez egy munka elvesztésével, vagy kapcsolatok szétszakadásával, barátok elvesztésével, sőt, még obszcén becenevek adásával is. 

Polgárpukkasztás, érted? 

 

Mit tanulhatunk Győzikétől?

Nem szeretnék társadalmi és etnikai vitákba sem bele menni, mert ennek itt nincs helye, de ha tetszik, ha nem, Győzikétől lehet, hogy neked is van mit tanulnod.  Ha a sikert materiálisan akarom mérni, akkor Győzike az egyik legsikeresebb ember Magyarországon. Ami igazán nagy sikerre vitte őt, az a Győzike show nevezetű műsor volt, amikor is beengedte a kamerát a saját otthonába, a nézők szórakoztatása érdekében. Győzike, szerintem egy kiváló me brand vagyis én-márka építő ember. Saját elmondása szerint, az volt az álma, hogy híresség legyen, akit sokan ismernek. Erre pedig a Győzike show volt a legideálisabb út.

Gyzőzike, először is felismerte azokat az ősi ösztönöket, ami a nagy nézettséghez vezetettek.

Az első ilyen az, hogy az embernek égető szüksége van a pletykára. Robin Dunbar elemzése szerint a szóbeli kommunikáció 65%-át a pletyka teszi ki. A pletyka 3 kielégíthetetlen szükségletünket szítja, mégpedig azt, hogy tanúvallomást tegyünk álláspontunk irányában, hangoztassuk, hogy a társdalomban milyen státuszt foglalunk el, illetve a történtek általi érzelmek újra átélését adjuk tovább.

a)Nézed a Győzike show-t? Igen nézem – hülye vagy, mert ilyen szarokat nézel./ Igen én is nézem, láttad a múltkori adást?

b)Nézed a Győzike show-t? Nem nézem – okos vagy, mert ilyen szarokat nem nézel./ Miért nem nézed? Nagyokat nevetek rajta, nézz már meg egy adást!

Ezáltal különböző kategóriába kerülhetnek az emberek, és függetlenül attól, hogy ténylegesen nézik-e vagy sem, mutathatnak egy én-márkát, pontosabban annak egy bizonyos részét. Ha nézed, akkor egyes csoportokban le vagy nézve, ha nem nézed, azért is le vagy nézve.

Aztán, az adásokat jól kibeszélik egymás között az emberek, habár tudni lehet, hogy ez mind színjáték volt, az emberek mégis a realitás talajával hozzák párhuzamban, és beszélnek róla, mintha valóság lenne. Amikor beszélnek róla, akkor pedig azt az érzetet akarják visszaadni másoknak, amit ők éreztek abban a pillanatban, amikor látták a szóban forgó jelentet. A történet elmondásával újra élik az érzelmeket.  Illetve, ítélkeznek Győzikről. Ezt pedig imádja a mai modern fogyasztói csoport!

Ezeket a faktorokat Győzike felismerte, és beáldozta az én-márkáját ezen szükségletek kielégítése miatt, amiből szép kocsik, szép ház, jó nyaralások lettek. Győzike egy alpári, buta énképet festett önmagáról, hogy hiteles legyen. Az arculatát, a lógót, a viselkedését, a beszédjét, az öltözködését, az attitűdjét, hozzáigazította az énképéhez.

Ezen szükségletek felismerése, és a sikeres énkép kialakítása miatt, jött a várt siker.  A pénz, a hírnév.

Mit tanulhatunk Győzikétől? 

Amit Győzikétől tanulhatunk a sikeres én-márka építésről, az az, hogy olyan én-márkát építsünk ki magunkról, ami hitelesen közvetíti az szolgáltatási körünket. Mostantól kezdve tudatosan posztolj, és olyan információkat tegyél ki, ami azt közvetíti, aki akarsz lenni. Ez az emberi kapcsolatok, és munka szempontjából is nagyon fontos! Olyan énképet fess magadról direkt, és indirekt módon, ami a jövőbeni egzisztenciális és érzelmi énedet tükrözi.  

Hogyan alakíts ki kiváló én-márkát?

A következő technikai módszert, az Üzlet és Pszichológia 2. számában leírt szakértői írás alapján terveztem meg. 

1.Lépés

Határozz meg 3 kulcs tulajdonságot, amiben nagyon jó vagy.

2.Lépés

A kép alapján készíts egy skálát, és jelöld meg azt a pontot, ahova elszeretnél jutni. Gondolkodj objektívan, és egy optimális számot válassz. Biztos, hogy a 10 a legmegfelelőbb?

3.Lépés

Képzeld el, hogy az optimális pontban vagy, és eljutottál már oda, ahol lenni szeretnél, majd tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

-Mi tudok a viselkedésemről mondani?

-Mi jellemez engem?

-Mit teszek a hétköznapokban azért, hogy ilyen legyek?

-Mit vesz észre a környezetem ebből?

Részletesen fejtsd ki, és mindig jelen időben!  Jegyzeteld le a kérdésekre kapott választ, majd határozd meg az első konkrét lépésedet aziránt, hogy mit kell tenned az én-márka hatásos felépítése esetén.

Miért tedd ezt?

Ha például a KKV csoport oszlopos tagja vagy, akkor nagyon fontos, hogy egy hatásos én-márkát építs fel.  Terméket árulsz, vagy szolgálgatást nyújtasz? Mindegy. Határozd meg  megfelelő attitűdöt, és törekedj arra, hogy megfelelj a  képnek. Ne konkrét eladásokat reprezentálj a facebook  adatlapodon, hanem ráutaló hasznos írásokat. pl: porszívókat árulsz, akkor tegyél ki egy cikket, amiben  a robotporszívók adta előnyökről beszélsz, szakmai szemmel, és olyan mindenkit érintő problémában, amiben tanácsot tudsz nyújtani.  Hagy lássák mennyire professzionális vagy.

Ha például alkalmazott vagy, ebben az esetben is fontos, hogy a főnököd, munkatársaid olyan személyt lássanak a social mediában, akiben bíznak, hisznek, és a tevékenységének megfelelő képet mutat. Halálom amikor valaki lájkvadász szövegekre kattint, ami önmagát megosztja, vagy csak lájkolás/megosztás után látható a szöveg. Ebből az jön le, nekem, hogy az illető egy nagy sügér, akiről kialakul egy benyomásom, mégpedig az hogy sügér, sügérekkel pedig nem akarok foglalkozni, sőt, foglalkoztatni sem.

Tehát, a legfontosabb az, hogy alakítsd ki magadnak hatásos én-márkát, ami segít téged a céljaid elérésében. Győzike ezt sikeresen tette, és olyan képet festett magáról, ami az ember kíváncsiságát, és egy sor ősi ösztönét indítja be, még ha ennek az is volt az ára, hogy Magyarország Győzikéjét, sokan Magyarország szégyeneként emlegetik.

 

Tetszett a poszt?
Oszd meg. Miért? Hogy mindenki kitudja magának az én-márkáját építeni. És az neked miért jó? Mert akkor kevesebb játék meghívást fogsz kapni facebookon, és kevés lájkvadászos posztot látsz majd, ami meg azért jó, mert nem idegesíted fel magad rajta, a stressz pedig tudjuk, hogy csúnya dolog!

 

A. István

 

 

Töltsd le ingyenes és reklámmentes alkalmazásunkat!

Az alkalmazással lehetőséged van idézetes kép készítésére, idézetértesítőt kérhetsz és a blogot is olvashatod.

Ha tetszett!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülhess újdonságainkról!

További bejegyzések

Impresszum | ASZF © 2024. - Minden jog fenntartva. - idézet.hu

Feki Webstudio